Cara Mudah Mengekalkan Kesihatan Tulang & Sendi.

Di sini ialah beberapa cara-cara mudah untuk mengekalkan kesihatan tulang dan sendi:

1) Pengambilan nutrien yang seimbang.
Kalsium amat penting dalam mengekalkan tulang yang sihat. Malaysia Recommended Nutrients Intakes (RNI) (Cadangan Pengambilan Nutrien) mencadangkan purata pengambilan kalsium 1000mg setiap hari bagi mengekalkan tulang yang sihat. Lemak Asid Perlu seperti Omega3 pula terkenal dapat menyediakan faedah anti-radang yang membantu dalam mengurangkan kekakuan atau kekejangan sendi.

2) Senaman yang seimbang.
Senaman membantu memelihara sendi-sendi dan pergerakan tubuh secara keseluruhan. Senaman yang mengandungi bebanan seperti berjalan, menari, berlari anak, mendaki tangga dan mengembara dengan berjalan kaki merupakan jenis-jenis senaman terbaik bagi menggalakkan kesihatan tulang yang sihat.

3) Elakkan merokok dan pengambilan alkohol yang berlebihan.
Merokok dan pengambilan alkohol yang berlebihan  akan meningkatkan penyusutan ketumpatan tulang dengan mengurangkan keupayaan tubuh untuk menyerap kalsium.

Shaklee mencadangkan satu kaedah diet yang kaya dengan kalsium, asid lemak penting dan antioksidan untuk membantu menyokong tulang dan sendi-sendi yang sihat.

Ostematrix menyediakan satu matriks unik nutrien kritikal termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan dan boron.

Omega guard mengandungi asid lemak omega3 ultra tulen yang penting.

Vivix mengandungi resveratrol dan antioksidan sihat yang lain.

------------------------------------------------------------------------------------
I'm a Shaklee Independent Distributor
Penghantaran ke seluruh negara.
COD: Pengkalan Chepa/Kota Bharu/Kubang Kerian

Hubungi saya:
Tel. No: 019-9637472 (Kak Nie)
Email: anishaklee@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disea




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...